woensdag 8 augustus 2012

Duimedikke Quinoapap met banaan

Ik had zin in pap als ontbijt en gezien havermout van Quaker geen optie is, heb ik mijn mijn eigen versie gemaakt.
Quinoa is erg populair op dit moment en is erg gezond. Het heeft een hoge voedingswaarde en zit boordevol vitamines en mineralen zoals magnesium, ijzer, koper, fosfor. En niet het minst onbelangrijk, het is glutenvrij! Deze pap is overigens ook te maken met rijst. Maak deze pap lactosevrij door de melk te vervangen door kokosmelk.

Ingrediënten voor 1 pers.
  • 50 gr. Quinoa
  • 200 ml. melk 
  • 1 geprakte banaan
  • 1 flinke eetlepel honing
  • Optioneel: noten, (gedroogde) vruchten, geraspte kokos, zaden voeg toe wat je lekker vindt!

Doe de melk en Quinoa in een pan en kook in 15 minuten de Quinoa gaar.
Prak de banaan erdoor. Dit heeft een bindende werking en voegt een zoete smaak toe aan de pap.
Roer de honing erdoor en klaar is de pap

Als je het te veel werk vindt voor in de ochtend kun je deze pap ook in grote hoeveelheden maken en per portie invriezen. Haal het de avond ervoor eruit en warm het de volgende ochtend op.

Succes!
Liefs K&E

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen